Att stå och rappa, karaokestyle. Bloggosfären – Ich bin back!

Fyfan, skrivkramp och bloggångest big time i en hel månad. Orsak: Ett implicit krav att skriva åtminstone fem ggr i veckan, läsa trettio andra bloggare om dan och hålla mig uppdaterad på nyhetssidorna, speciellt då debattinläggen, allt för att få material att kommentera och hugga på. När det blev dags att prestera annat än blogginlägg så föll hela projektet, fixade inte att hålla en lagom nivå kombinerat med flertalet andra krav.

Nu är jag här igen, den här gången helt utan intentionen att skriva för att maximera antalet träffar, läsare är bra men inte längre ett krav.

Jag är väldigt glad över hur Konfliktprojektet har utvecklats, många välformulerade radikala bloggare har gått samman under ett paraply och reffar till varandra, kommenterar varandra och diskuterar med varandra, it´s all good.

Jag har inte öppnat min sharpreader på tre veckor, men nu är det dags, den här känslan av kramp genererar sig själv och fortsätter att göra så tills man säger stopp. Jag vill ta del av den här världen igen, den ger bekräftelse och sammanhang men låter en hålla distansen, blir det bättre?

Jag har varit borta tillräckligt länge för att ha skaffat mig nya grejer att skriva om, orkar fan inte tjata om riksbanken och normpolitiken någe mer, alla har väl redan fattat vad grejen är vid det här laget och hur många liberala läsare har jag egentligen? Inga nuförtiden, förstås, man är snabbt nere för räkning i bloggosfären (älskar det ordet, gör inte ni?). Jag vill sätta ord på lite nya tankar, eller nygamla, sånt som är svårare och mindre uppenbart förekommande i debatten istället för att låta andra sätta dagordningen. Mer komplicerat, no doubt och leder dessutom till färre läsare, men vafan, it´s time! Det nya bloggverktyget Twingly leder ju förstås till ännu mer av en likriktning i bloggarnas jakt på träffar, samtidigt som chans till att nå uppmärksamhet utanför den här relativt lilla världen rimligtvis ökar. Btw, kan ALLA sluta skriva om Bildt, INGEN BRYR SIG! Han är en fantastisk representant för överklassen och deras intressen, leave it at that.

För att fortsätta med metabloggandet, kan det snälla komma lite fler vettiga templates till wordpress? Jag vill inte ha den här längre men jag är fan tvungen, inga andra är läckra nog (förutom den på konflikt, förutsatt att man har en så snygg bild). Vit bakgrund är snorfult, fixa andra färger, por favor. Om jag kunde manipulera själv så skulle jag ha en bakgrund som liknade ett fint kontor från 40-talet, skrivbord i ek, reservoirpenna, blänkande bronsskylt med bloggens namn, det vore nåt. Förstås skulle jag kräva absolut exklusivitet så den får tyvärr aldrig bli en del av wordpress officiella utbud. Kan nån annan fixa och ge mig?

Nåt roligt: När jag pratade motstånd mot kapital och annat häromdagen med en liberal och det var dags för honom att ställa en motfråga, så löd den: ”Men, vad vill du ha istället, ska alla bli egenföretagare?”. Mmm, det blir bra ska du se, F-skattsedel is the shit, som Lenin sa.

—————————————————————————————

Checka mina homies på Konflikt: Akuhujan skriver om prostitution och Petter och Hobohell om Ungdomens hus i Köpenhamn.

Kan alla sluta försöka få in ordet intressant i en mening, det är så laaaaaame.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,


About this entry